ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΜΙΣΘΟΙ, ΑΣΦΑΛΙΣΗ και ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΣΠΟΥΔΕΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,
ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΝΕΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ
ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΛΑΟ!
ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΓΚΡΟΤΟΥΜΕ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ
"
Καθαρή ΑΠΟΧΗ από την αξιολογική διαδικασία «επιλογής» διευθυντών
Ούτε δηλώσεις, ούτε εναλλακτικά πρακτικά, ούτε παύλες

Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2017

Με «θεματική εβδομάδα» και «δημιουργικές εργασίες» συνεχίζεται η επίθεση

«θεματική εβδομάδα» και «δημιουργικές εργασίες»
ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΜΑΖΙΚΟ ΑΓΩΝΑ 
ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Με συνεχείς πρωτοβουλίες, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να πλέκει τον ιστό της πολύμορφης επίθεσης απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, να επιταχύνει το ρυθμό εφαρμογής της αντιλαϊκής πολιτικής στην εκπαίδευση, στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ: για επιδείνωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές, συρρίκνωση του δημόσιου δωρεάν μαζικού σχολείου.
Με πρόσφατη εγκύκλιο ορίζει τις διαδικασίες υλοποίησης των υποχρεωτικών δημιουργικών εργασιών για τους μαθητές της Α και Β Λυκείου σε ένα τουλάχιστον από τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και με άλλη εγκύκλιο, καλεί σε υλοποίηση «Θεματικής Εβδομάδας» με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα» στα Γυμνάσια .
Όμως, δεν υπάρχει κανένα γεγονός αυθύπαρκτο, δεν πέφτει από … τον ουρανό! Τα πάντα εντάσσονται σε συγκεκριμένο ιστορικό και κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο. Ή, για να το πούμε αλλιώς, τα κυβερνητικά μέτρα δεν είναι ό,τι δηλώνουν οι περιγραφές τους αλλά ακολουθούν συγκεκριμένους άξονες και εξυπηρετούν συγκεκριμένες στοχεύσεις.(διάβασε τις θέσεις μας για το πόρισμα του Εθν. Διαλόγου για την παιδεία)

Συναδέφισσες/Συνάδελφοι
1.     Με προκάλυμμα έναν ψευτοεναλλακτισμό και μια υποτιθέμενη «προοδευτική και κριτική ματιά» της Εκπαίδευσης, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο (εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ) στις λεγόμενες «καλές πρακτικές» -όπως λέγεται-, που συνδέονται άμεσα με την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας δηλαδή με την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

2.     Όσο μεγαλώνει το μέρος του προγράμματος που ορίζεται από το σχολείο, όσο πιο «αόριστη» (αλλά από την άλλη σε στενά ελεγχόμενα πλαίσια) είναι η εκπαιδευτική διαδικασία, όσο πιο ασαφής είναι η ύλη, τόσο (ταυτόχρονα) προετοιμάζεται το έδαφος για την απόσυρση του κράτους από τις υποχρεώσεις του σε σχέση με την παροχή δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης.
3.     Με άλλα λόγια, τόσο με τη «θεματική εβδομάδα» όσο και με τις «δημιουργικές εργασίες», στρώνεται το έδαφος για τη μετακύλιση των «θλιβερών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων» μιας κοινωνίας σε βαθιά κρίση, στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές. Για την αμορφωσιά φταίνε αυτοί, όπως για την ανεργία φταίει ο «μη επιμορφωμένος άνεργος», όπως –γενικά- για το βιασμό φταίει το… θύμα.
4.     Την ίδια στιγμή, μεγαλώνει η δυνατότητα του κράτους (που στη φάση αυτή κρύβεται από εναλλακτικές θεματολογίες) να διοργανώνει ολόκληρες εβδομάδες αντιδραστικής προπαγάνδας. Δε μας είναι πολύ δύσκολο να φανταστούμε μια επόμενη «θεματική βδομάδα» για τα οφέλη της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και της ΕΕ!
5.     Η υποκρισία χτυπάει κόκκινο: Οι μαθητές πεινάνε αλλά μιλάνε για την υγιεινή διατροφή, οι πρόσφυγες τσακίζονται αλλά υπάρχει ημέρα πρόσφυγα, ο αθλητισμός είναι μια βρώμικη μπίζνα αλλά υπάρχει μέρα αθλητισμού κοκ. Η κοινωνία της βαρβαρότητας αποενοχοποιείται για τα εγκλήματά της.
6.     Για τους συναδέλφους, αυτή η «αξιολογική περικύκλωση» με ελευθεριακό μανδύα προσθέτει και άλλα καθήκοντα και άλλη δουλειά και άλλο χάος. Δεν φτάνει η αύξηση του ωραρίου, δε φτάνουν τα πολλά σχολεία, δε φτάνει ο όγκος διοικητικής δουλειάς, προστίθεται τώρα και η «θεματική βδομάδα» και οι «δημιουργικές εργασίες».

Συναδέφισσες/Συνάδελφοι
Είναι φανερό ότι, η αντίθεσή μας στην εγκύκλιο για τη «θεματική εβδομάδα» δεν έχει την παραμικρή σχέση με την σκοταδιστική αντίδραση της ιεραρχίας της εκκλησίας.
Είναι επίσης φανερό ότι οι αιτιάσεις συνδικαλιστικών φορέων περί «προχειρότητας της εγκυκλίου» (ανεξάρτητα αν έχουν βάση) διευκολύνουν τη σύγχυση γύρω από τους πραγματικούς της στόχους και τελικά, την απoενοχοποιούν. Αντίστοιχη αποενεοχοποίηση της ουσίας και των κατευθύνσεων της εγκυκλίου δημιουργούν και οι απόψεις «εποικοδομητικής κριτικής» στην εγκύκλιο, οι οποίες καλούν σε εναλλακτική εφαρμογή της.

Συναδέφισσες/Συνάδελφοι
Οφείλουμε να μαζικοποιήσουμε τις γενικές συνελεύσεις του επόμενου διαστήματος για το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν την επίθεση κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ στην δωρεάν εκπαίδευση και στα εργασιακά δικαιώματα. Στις συνελεύσεις θα χαράξουμε τη στάση μας, θα οργανώσουμε τους αγώνες μας με στόχο την ανατροπή των αντιδραστικών κυβερνητικών μέτρων .
Να ξεκινήσουν άμεσα κινητοποιήσεις του κλάδου ώστε να εκφραστεί η αντίθεσή μας σε όσα προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση. Να ξεκαθαρίσουμε ότι όλες αυτές οι …εναλλακτικές πρακτικές το μόνο που κάνουν είναι να φέρουν ένα βήμα πιο κοντά την κακόφημη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση και να στρώνουν το δρόμο για την υλοποίησή της από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Να αντισταθούμε, με κάθε είδους κινητοποίηση, στην υλοποίησή τους και να προετοιμαζόμαστε για παρατεταμένο αγώνα που δεν μπορεί παρά να είναι απεργιακός.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια :